人気ブログランキング | 話題のタグを見る
夢の超特急
昨晩おもしろい夢を見た。ぼくは未来型の新幹線に乗っている。現在のものとはまったく異なる運動性能だ。簡単に言えば、空飛ぶローラーコースターのような動きをする。急カーブしたり、車体をねじったり、そして垂直ループもできる。そのループは列車が長いのでとてつもなく大きい。実にわくわくものだった。空に舞い上がり、宙に浮き、地面に向かって真っ逆さまに落ちる感覚。その感覚はすごく強くて、起きてからもしばらの間残っていた。

夢の超特急_e0060278_22373949.jpg(下の英文が原文で上の文はその訳文です)
I had an interesting dream last night. I was riding on a future-generation bullet train, which had a totally different way of moving from that of the current trains. To put it simply, the future version traveled like a flying roller coaster: it made quick turns, rotated about its rail while moving forward, and even made vertical loops, which were huge because of the length of the train. I was thrilled by the feelings of soaring up into the sky, floating in space, and nose-diving toward the ground. These sensations were so strong that they lingered for a while after I awoke.

(追記)
夢の中ではもうひとつ別の列車が併走していました。一番ダイナミックだったのはその列車と自分の乗っている列車が接近したり離れたりなど、超高速で空間を疾走する2つの列車の相対的な動きだったんですが、文章にしたときのわかりやすさ、自分の英語での表現力、語数の関係から、上のシーンとそのときの感覚を書いてみることにしました。
by cbx400fk | 2005-10-27 22:10 | 思ったこと
<< 洋書の楽しみかた 父ちゃん、あれが東京タワー? >>